Öknehult!

Snart drar läger 1 igång på Öknehult, med massor av gamla elever och även nya! Lisa är där just nu och fixar o donar med alla saker som inte är helt rätt. sen ska vi självklart inte glömma henke och johanna som numera bor där nere och sliter varje dag!

men för er som inte vet vad Öknehult är kan jag förklara att det är en Kursgård som ligger i Kisa, eller utanför Kisa kan man nästan säga. dit kommer det massor med tjejer/killar som har hästar som intresse och går på läger över sommaren. jag har jobbat där som ridlärare i 2 år nu, men eftersom jag bor i england och jobbar här nu kommer jag inte finnas där den här sommaren, tyvärr.
Öknehult är ett minne för livet, man får nya vänner som är spridda över hela sverige. man får lära sig hur det är att ha egen häst och att ta ansvar över den hästen man blir tilldelad i 8 dagar. alla ridlärare och medhjälpare finns ju självklart där för att med hjälpa till. det som skiljer sig från öknehult och många ridskolor är just det att det är ens egna häst för den tiden man är där, man rider bara den, borstar bara den och utfodrar bara den. man behöver inte dela med sig av hästen till någon annan!
Jag åkte till öknehult på läger när jag var 10 år tror jag och det var den bästa tiden i mitt liv. vi hade så roligt på lektionerna och även på fritiden. det som var minst roligt för mig var spökkvällen, den är alltid sista kvällen på lägret och jag var aldrig med haha, enbart för att jag är så rädd :)! men det var en underbar tid i mitt liv och väldigt lärorik också!

jag kommer sakna ökne den här sommaren, alla elever och sen självklart mina underbara kollegor/vänner! alla hästar och att bara ha lektioner.


Men jag har min första sommar här i England och det känns som om att den kommer bli unik och underbar den med! solen är till och med framme idag men det är inte så varmt ute, hoppas att den riktiga värmen kommer snart så att man kan ligga ute och sola om dagarna!
Ha en bra dag!¨
xxx


Kommentarer
Lisa

Alltså, avlid inte :))))



Det skulle föreställa seg häst som Lisa försöker få att fortsätta galoppera :p

2012-06-13 @ 16:20:05
URL: http://livingitlikelisa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0