give a little

sitter i sängen och äter frukost. har dushat och sminkat mig så är klar för dagens äventyr.
idag så är jag ledig för att jag ska åka till London och hälsa på fiiet, har inte träffat henne på jätte länge och kommer känns konstigt att träffa henne i England.
 
igår hade jag lunch med Lottia och Maria, vi planerade inför framtiden och så. vet inte än om jag kommer stanna till sommaren eller om jag åker hem i december. det är ett ganska svårt beslut fast ändå inte, det är bara jag som krånglar till det tror jag. 
hade en väldigt intressant skype med mamma igår, vi pratade om allt möjligt. om grannfejden som finns på våran gata, högskoleprovet, framtiden och sen var det jag som beklagade mig om min 21 års kris. Mamma tycker att jag är löjlig men jag har verkligen en ålderskris.. för att jag har ingen framtid just nu, jag kommer få alla svar i November  men det är väldigt jobbigt att gå omrking och vänta på något så länge. 
jag har ju bestämt mig för vad jag vill bli nu iaf. tog bara 3 år haha. sen är ju frågan bara om jag kommer komma in eller inte. vilket är den största frågan för mig just nu.
hatar att inte veta hur min framtid ser ut, när jag gick i gymnasiet så "visste" jag att jag ville jobba med hästar. sen sprack det helt och hållet. undrar hur många gånger jag kommer ändra mig innan jag vet att det är rätt?
mamma sa att hon var klar med allt när hon var 50, men jag vill inte det. jag vill hitta mitt nu!
Snacka om I-lands problem, pinsamt!
 
tycker synd om er som läser min blogg och ser att jag bara klagar hela tiden.
men jag kan iaf säga så här även fast jag har min kris så är jag lycklig över mina val hittills i livet. 
Jag älskar England och trivs som handen i handsken och det är tackvare mina underbara familjer som jag jobbar för, som ställer upp och letar barnvakt bara för att deras Au pair vill åka in till London och hälsa på en kompis. det är inte många som har det jag har eller får det jag får och det innebär att man ska kännas sig lycklit lottad och tacksam för det man har!
Nu har jag inte tid med detta mer utan måste göra iordning det sista innan jag måste springa till tåget, ha e bra dag!
xxx
den här underbara människan har flyttat till Sydney nu så henne ser jag inte på ett helt år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0